Czy jesteś gotowy na szczyt sezonu zakupowego?
Czy sprawdziłeś, czy ’Black Friday’ i ’Cyber Monday’ nie spowoduje powstania nowych zobowiązań podatkowych po Twojej stronie?
amavat® jest świadomy, że nadchodzący sezon będzie szczególnie intensywny dla sprzedawców internetowych, którzy mogą w dużym ożywieniu wywołanym sprzedażą zapomnieć o kilku kwestiach.
Okres największego ożywienia w sprzedaży w Europie właśnie nadchodzi: ’Black Friday’ i ’Cyber Monday’ przypadają na piątek 29 listopada (piątek) oraz na poniedziałek 2 grudnia. W zamieszaniu związanym z natłokiem zamówień sprzedawcy internetowi mogą zapomnieć o przestrzeganiu narodowych progów ustanowionych dla krajów członkowskich UE, a ich przekroczenie może spowodować przeprowadzenie kontroli, nałożenie grzywny i naliczenie karnych odsetek.
Organy podatkowe we wszystkich krajach są przygotowane na nadchodzący sezon sprzedażowy jako na możliwość zwrócenia uwagi na sektor eCommerce w zakresie podatków.
Nadchodzi największe szaleństwo zakupów w roku w Unii Europejskiej
W czwartym kwartale roku 2019 sprzedawcy internetowi osiągną wyższe obroty niż w ciągu wszystkich trzech kwartałów roku razem. Ten szczyt sprzedaży w Europie spowoduje także osiągnięcie lub przekroczenie przez sprzedawców internetowych rocznych progów podatkowych w zakresie podatku VAT i podatku od sprzedaży w krajach, które niedawno przystąpiły do Unii Europejskiej. Oznacza to, że po raz pierwszy będziesz musiał zarejestrować się i odprowadzić podatki obowiązujące lokalnie.
Z pewnością na początku grudnia obroty osiągną szczyt w Unii Europejskiej, co spowoduje przekroczenie przez sprzedawców w Unii Europejskiej narodowych progów sprzedaży na odległość. Amazon już wdrożył plany 'Happy Holideals’ od 1 do 22 listopada. Świadczy to o tym, że giganci rozpoczęli już przygotowania. O ile obroty nie osiągnęły jeszcze szczytowego poziomu, który przypadnie na dzień 29 listopada, tzw. „Black Friday”, akcja rabatów i przyciągania osób, które wybrały się na zakupy wcześniej już się zaczęła.
Zajęci sprzedażą sprzedawcy internetowi mogą „dać się złapać” i przekroczyć progi podatku VAT i podatku od sprzedaży
Z powodu ogromnego ożywienia w sprzedaży, sprzedawcy internetowi mogą nie wiedzieć lub mogą nie monitorować swoich progów podatkowych. Niestety organy podatkowe o tym nie zapominają. Przestrzeganie wymogów przewidzianych w przepisach mających zastosowanie do płatników VAT będących sprzedawcami internetowymi powinno stać bardzo wysoko na Twojej liście priorytetów. Dlaczego nie pozwolić, aby nasi eksperci IT pomogli Ci pomóc sobie?
Roczne progi ustanowione przez kraje członkowskie Unii Europejskiej nakładają na sprzedawców przez Internet wymóg rejestracji i zgłaszania podatków lokalnych. Powinieneś uważnie sprawdzić, jakie są obowiązujące unijne progi podatkowe. Możesz to zrobić w tym miejscu.
- Czy jesteś prawidłowo zarejestrowany we właściwych krajach Unii Europejskiej?
- Czy zaplanowałeś swoją rejestrację z wyprzedzeniem i czy wiesz, że zarejestrowanie się trwa od 1 do 2 miesięcy?
- Czy pomyślałeś o bardzo popularnym narzędziu „Fulfilment by Amazon” (FBA) opracowanym przez Amazon?
Organy podatkowe już rozpoczęły wykrywanie przekroczeń progów podatkowych
Organy podatkowe w całym regionie UE zainwestowały duże środki w personel oraz oprogramowanie systemowe umożliwiające im wykrywanie sprzedawców internetowych, którzy przekroczyli wspomniane powyżej progi. Dzieje się tak w Niemczech, Francji, Austrii i Włoszech – są to rynki, na których musisz na przykład składać deklaracje opisujące transakcje sprzedaży bardzo szczegółowo. Organy podatkowe mają nawet prawo zablokować sprzedawców internetowych, którzy nie przestrzegają przepisów.
Jak więc widzisz, obecnie bardziej niż kiedykolwiek jest istotne, aby sprzedawcy internetowi mogli ustalić, czy przekroczyli progi podatkowe lub mogą je przekroczyć wkrótce. Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat przestrzegania przepisów dotyczących VAT, które obowiązują w Unii Europejskiej, możesz skontaktować się z nami tutaj.
Otrzymane informacje mają charakter ogólny i nie dotyczą sytuacji konkretnego przedsiębiorstwa. Prosimy o sprawdzenie, po otrzymaniu tej informacji, czy jest ona nadal aktualna.