Baza wiedzy: Księgowość e-commerce i VAT Compliance

W Poznaniu otworzono Miedzynarodowe Centrum Logistyczne DHL

W Poznaniu otworzono Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL

/
Data27 Mar 2024
/
Kategoria

Firma DHL oficjalnie otworzyła nowe międzynarodowe centrum logistyczne w Robakowie koło Poznania. Jest to rezultat wspólnego przedsięwzięcia DHL eCommerce, Post + Parcel Germany i DHL Freight. Według informacji DHL, nowy obiekt będzie w stanie obsłużyć nawet milion przesyłek dziennie.

Nowy kompleks, na który przeznaczono 180 milionów euro, zajmuje obszar równy pięciu boiskom piłkarskim. Wyposażony jest w 3000 metrów przenośników taśmowych oraz zdolność sortowania 45 000 paczek na godzinę. Partnerstwo pomiędzy DHL eCommerce i Post + Parcel Germany otwiera możliwość obsługi łącznego wolumenu 1 miliona paczek dziennie w czasach największego obciążenia. Obiekt ten stanowi jeden z największych i najbardziej zaawansowanych centrów sortowania paczek i logistyki w Europie.

Pablo Ciano, dyrektor generalny DHL eCommerce, zaznaczył, że e-commerce to kluczowy element strategii Grupy DHL a utworzenie Międzynarodowego Centrum Logistycznego w Polsce jest istotnym krokiem w rozwoju i modernizacji sieci dystrybucyjnej w Europie. Otwarcie tego obiektu to także ważny element realizacji strategii ekspansji na rynku usług transgranicznych.

Nowatorskie centrum sortowania i dystrybucji stanowi odpowiedź na rozwój sektora przesyłek e-commerce w całej Europie. Wiele międzynarodowych sprzedawców detalicznych i internetowych wykorzystuje Polskę jako centrum dystrybucyjne dla swoich przesyłek e-commerce do i z Europy, zwłaszcza Niemiec. Wiodące marki detaliczne i sprzedawcy online wybrali zachodnią Polskę na lokalizację swoich centrów logistycznych i magazynów, co czyni ją coraz bardziej znaczącą bramą e-commerce do Europy. Dodatkowo, krajowy rynek paczek w Polsce odnotował w ciągu ostatnich pięciu lat wyjątkowy wzrost, głównie za sprawą gwałtownego rozwoju segmentu e-commerce.

Nowe międzynarodowe centrum logistyczne zostało wzniesione zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju DHL, której priorytetem jest ograniczanie wpływu na środowisko naturalne. Jest wyposażone w system fotowoltaiczny, który pokrywa jedną trzecią zapotrzebowania energetycznego obiektu. Pozostałą część energii dostarcza zielona energia elektryczna, co zmniejsza zużycie energii pochodzącej z paliw kopalnych. W celu ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko, wykorzystano szereg ekologicznych rozwiązań. Do przemieszczania przyczep i kontenerów używane są elektryczne ciężarówki. Dodatkowo, centrum dysponuje około 40 stacjami ładowania dla pojazdów elektrycznych, w tym dostawczych i ciężarowych. Zautomatyzowany system zarządzania ruchem na wjazdach i wyjazdach skraca czas oczekiwania pojazdów co przekłada się na zmniejszenie hałasu i emisji spalin. Obiekt został uhonorowany nagrodą Gold Innovation Award, co podkreśla jego zaangażowanie w zrównoważony rozwój oraz uznaje inwestycję w branżę logistyczną.


Jeśli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami: kontakt – amavat®.

Iga Turniak

Junior Process Management & QM Specialist w getsix®, Marketing Assistant getsix® i amavat®. W firmie od marca 2022. Zainteresowana SEO, content marketingiem oraz branżą e-commerce.

LinkedIn logo
Niniejsza publikacja ma charakter niewiążącej informacji i służy ogólnym celom informacyjnym. Przedstawione informacje nie stanowią doradztwa prawnego, podatkowego ani w zakresie zarządzania, jak również nie zastępują indywidualnego doradztwa. Przy opracowaniu niniejszej publikacji dołożono należytej staranności, jednak bez przejęcia odpowiedzialności za prawidłowość, aktualność i kompletność prezentowanych informacji. Treści w niej zawarte nie stanowią samodzielnej podstawy do działania i nie mogą zastąpić konkretnego doradztwa w indywidualnej sprawie. Odpowiedzialność autorów lub amavat® jest wyłączona. W razie potrzeby uzyskania wiążącej opinii prosimy o bezpośredni kontakt z nami. Treść niniejszej publikacji stanowi własność intelektualną amavat® lub firm partnerskich i podlega ochronie z tytułu praw autorskich. Osoby korzystające z tych informacji mogą pobierać, drukować i kopiować treść publikacji wyłącznie na własne potrzeby.

Potrzebują Państwo pomocy?

Mogą Państwo porozmawiać z Customer Relations Consultant dla sprzedawców internetowych. Nasz ekspert postara się szybko odpowiedzieć.

Dominika
Dominika
International Sales Manager
dla sprzedawców internetowych
ds. nowych klientów

Archiwum