Zasady zwrotu podatku VAT Niemcy

Data05 sie 2024
Zwrot podatku VAT z Niemiec to istotny aspekt dla przedsiębiorców dokonujących zakupów na terenie tego kraju. Proces ten jest regulowany przez Dyrektywę Rady 2008/9/WE z dnia 12 lutego 2008 r., która określa szczegółowe zasady zwrotu […]

Najpopularniejsze marketplace’y w Niemczech

Data30 lip 2024
Kategoria
Niemiecki rynek e-commerce przeżywa dynamiczny rozwój, przyciągając coraz większą liczbę konsumentów i sprzedawców. Wzrost ten prowadzi do zwiększania się liczby transakcji oraz otwiera nowe możliwości dla przedsiębiorców działających w branży handlu internetowego. Wybór odpowiedniego marketplace’u […]

E-fakturowanie w Austrii: Przemiany w cyfrowej przestrzeni

Data29 lip 2024
E-fakturowanie, jako kluczowy element transformacji cyfrowej, znacząco zmienia krajobraz zarządzania fakturami zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym w Austrii. Od wprowadzenia obowiązkowego e-fakturowania w zamówieniach publicznych (B2G) po dobrowolne wdrożenia w sektorze B2B, Austria […]

Podatek Vat w Hiszpanii

Data25 lip 2024
Jeśli prowadzisz firmę w Unii Europejskiej i myślisz o działalności w Hiszpanii, musisz poznać jedno magiczne sformułowanie: VAT w Hiszpanii. Może nie brzmi to ekscytująco, ale uwierz – znajomość lokalnych zasad może oszczędzić Ci sporo […]

Przepisy VAT w UE: Co warto wiedzieć?

Data23 lip 2024
Podatek od wartości dodanej, znany jako VAT, jest powszechnie stosowanym podatkiem konsumpcyjnym w Unii Europejskiej. Jego głównym celem jest obciążenie konsumenta końcowego, a nie przedsiębiorstw, choć te ostatnie są odpowiedzialne za jego naliczanie i odprowadzanie. […]

Jak usprawnić proces zwrotów w e-commerce?

Data22 lip 2024
Kategoria
W branży e-commerce, proces zwrotów odgrywa kluczową rolę w budowaniu zaufania i lojalności konsumentów. Według raportu DeliveryX Returns 2024, aż 51% konsumentów uznaje łatwość zwrotów za bardzo ważny aspekt zakupów, niezależnie od tego, czy są […]