Amazon ogłasza wejście na rynek w Szwecji

Spis treści
Do tej pory szwedzcy klienci byli kierowani do niemieckiej strony internetowej za pośrednictwem domeny Amazon.se z możliwością dostawy towarów do Szwecji. Dla niemieckich handlowców internetowych to źródło dochodów może zostać wyeliminowane, jeśli nie będą oni sprzedawać za pośrednictwem Amazon’s pan-EU marketplace.
Szwedzki Amazon może pojawić się w ciągu najbliższych 12 miesięcy
Już w 2017 roku pojawiły się pogłoski, że Amazon planuje własną szwedzką stronę internetową. Mówiono wtedy również, że stanie się to w roku 2018. Do tej pory jednak nie podjęto żadnych odpowiednich kroków. Szwedzka konkurencja była wówczas tym bardziej entuzjastycznie nastawiona do ewentualnego wejścia na rynek: „Wszyscy gracze e-commerce staną się niewolnikami Amazona i nie ma dla nas miejsca”, przypuszczał Nicklas Storåkers, ówczesny dyrektor generalny serwisu porównawczego Pricerunner.
Teraz ambicje amerykańskiej firmy wydają się być o wiele bardziej konkretne. Szwedzki rynek Amazona może być teraz uruchomiony w ciągu roku, donosi Ecommerce.eu mając w pamięci uruchomieniu holenderskiego serwisu Amazon, który został otwarty w marcu tego roku.
Amazon chce przekonać Szwedów typowymi obietnicami dotyczącymi usług
„Szwecja jest atrakcyjna dla Amazonii ze względu na warunki polityczne i ekonomiczne”, wyjaśnił handlowcom internetowym ekspert ds. e-handlu Gerrit Heineman informacje na temat planów ekspansji giganta e-handlu. Jednak Heineman zwrócił również uwagę na stosunkowo niską gęstość zaludnienia. Nawet w słabo zaludnionych regionach, Amazon musiałaby dotrzymać obietnic dotyczących usług w zakresie dostaw.
Najwyraźniej jest to jednak również planowane, ponieważ Amazon chce zaimponować szwedzkim konsumentom swoją typową usługą: „Jesteśmy optymistami i wiemy, że koncentrując się na tym, co naszym zdaniem klienci będą cenić najbardziej – niskich cenach, szerokim wyborze i szybkiej dostawie – w końcu zdobędziemy zaufanie szwedzkich klientów” – mówi Alex Ootes, wiceprezes Amazon ds. rozszerzenia UE, cytowany przez firmę Reuters. Według Ootes, wprowadzenie pełnej oferty sprzedaży jest w programie dla Szwecji. Nie ma jednak wskazania, w jakim stopniu zostanie stworzona nowa logistyka w tym celu.