Baza wiedzy: Księgowość e-commerce i VAT Compliance

eBay Store: Praktyczny poradnik dla sprzedawców

eBay Store: Praktyczny poradnik dla sprzedawców

/
Data12 lip 2024
/
Kategoria

W dzisiejszym artykule skupimy się na temacie budowania marki na eBay, a dokładnie na eBay Store – narzędziu pozwalającym merchantom założyć sklep własnej marki (podobnie do Amazon Brand Store) w ramach platformy sprzedażowej. Z jego pomocą sprzedawcy uzyskują dostęp do wielu funkcjonalności ułatwiających im budowanie relacji z Klientami, takich jak umożliwienie przeglądania przedmiotów sprzedającego według kategorii, wyszukiwanie w obrębie sklepu konkretnych produktów czy nawet zapisanie się na newsletter. Ponadto warto wspomnieć o rozszerzonej gamie narzędzi marketingowych, pozwalających podkreślać unikatowość marki.

Chcesz poznać bliżej narzędzie eBay Store? Zapraszamy do lektury!


Jak założyć i zoptymalizować eBay Store?

Otworzenie firmowego sklepu na platformie eBay nie jest procesem skomplikowanym – cała procedura zajmuje w granicach 30 minut. Poniższa instrukcja wskazuje, jak krok po kroku przebiega ten proces:

Zarejestruj konto sprzedawcy na eBay.

Z poziomu panelu sprzedawcy przejdź do zakładki eBay Store -> Zarządzaj subskrypcją, a następnie wybierz odpowiedni dla swojego biznesu wariant:

  • Starter
  • Basic
  • Premium
  • Anchor
  • Enterprise

Dokładną charakterystykę pakietów wraz z cenami znajdziesz w ostatnim podpunkcie tego artykułu.

Wybierz sposób rozliczenia (płatność miesięczna lub roczna) i wskaż nazwę swojego sklepu. Pamiętaj, że nazwa:

  • W adresie URL zostanie automatycznie uproszczona (znaki specjalne zostaną usunięte, małe litery zastąpią wielkie, a słowa będą oddzielone myślnikami).
  • Może być nazwą użytkownika na eBay, o ile spełnia wszystkie wymagania.
  • Musi zaczynać się i kończyć literą lub cyfrą.
  • Nie może zaczynać się od czterech lub więcej kolejnych liter „a”.
  • Nie może zaczynać się od litery e lub E, po której następuje więcej niż jedna cyfra.
  • Nie może zawierać następujących znaków: <, > lub @.
  • Nie może być nazwą użytkownika innego członka eBay.
  • Nie może zawierać „www”.
  • Nie może zawierać dwóch lub więcej kolejnych spacji lub znaków niealfanumerycznych.
  • Nie może kończyć się skrótem domeny najwyższego poziomu używanym w internecie, takim jak .com, .co.uk, .net, itp.
  • Nie może być nazwą identyczną (lub wprowadzającą w błąd) do nazwy innej firmy, która jest chroniona prawem. Ponadto nie można używać nazwy zawierającej słowo „eBay” lub wyrazów podobnych.
  • Może zawierać maksymalnie 35 znaków.

Potwierdź zamówienie i dokonaj opłaty.

Od tej chwili możesz przystąpić do konfiguracji swojego eBay Store. Na jakie aspekty warto zwrócić szczególną uwagę?


Baner

Baner Twojego sklepu (przypominający nieco umiejscowieniem zdjęcie w tle na firmowym profilu na Facebook) ma na celu przyciągnięcie uwagi kupujących i zachęcenie ich do dowiedzenia się więcej o Twojej marce, produktach, a nawet okazjach sezonowych. Obraz powinien mieć wymiary 1280 x 290 pikseli i być mniejszy niż 12 MB. Może zawierać hasło reklamowe lub inne elementy charakterystyczne dla marki (uwzględniając oczywiście płynące z regulaminu zakazy oznaczania jako „Top1” i tym podobne).

Jak dodać baner:

  • Przejdź do karty Sklep w Seller Hub.
  • Wybierz Edytuj sklep w lewym lub górnym menu.
  • W odpowiednim polu wybierz Dodaj obraz banerowy (opcja +).

Logotyp sygnujący eBay Story powinien, celem budowania koherentnego wizerunku marki, być identyczny do tego, który występuje na Twoich aukcjach. Logo powinno reprezentować firmę w bezpośredni i profesjonalny sposób, a także podkreślać jej wartości. Rozmiar powinien wynosić 300 x 300 pikseli i nie przekraczać niż 12 MB.

Jak dodać logo:

  • Przejdź do karty Sklep w Seller Hub.
  • Wybierz Edytuj sklep w lewym lub górnym menu.
  • W odpowiednim polu wybierz Dodaj logo (opcja +).

Opis

Kolejnym istotnym aspektem profesjonalnego eBay Store jest jego opis. Możemy tutaj posłużyć się analogią do BIO na LinkedIn – powinien być on zwarty, jasny i przedstawiać kluczowe aspekty. Warto przedstawić w tym miejscu informacje na temat sprzedawanych produktów i zaletach sprzedawcy. Jest to także przestrzeń, w której możemy pokusić się o umieszczenie najważniejszych słów kluczowych, dbając tym samym o pozycjonowanie sklepu. Tekst obwarowany jest limitem tysiąca znaków.

Jak dodać opis sklepu:

  • Przejdź do karty Sklep w Seller Hub.
  • Wybierz Edytuj sklep w lewym lub górnym menu.
  • Wpisz opis w odpowiednie pole.

Historia marki

Historia, z którą kupujący mogą się utożsamiać, jest niezwykle istotnym elementem brandingu. Informując swoich Klientów o historii, wartościach i pasji, która kieruje Twoim biznesem, możesz pomóc im zrozumieć jego wyjątkowość i zainspirować do zakupów. Możesz w także rozszerzyć historię marki film prezentujący Twoją firmę – jak podaje eBay, sklepy z wideo przedstawiającym markę mają nawet o 33% więcej konwersji!

Jak dodać wideo do eBay Store:

  • Przejdź do karty Sklep w Seller Hub.
  • Wybierz Edytuj sklep w lewym lub górnym menu.
  • Wybierz sekcję Historia marki.
  • W sekcji Wideo wybierz Dodaj wideo (opcja +). (W oknie dialogowym możesz wybrać opcję Prześlij wideo lub Projektuj za pomocą VistaCreate.)

Po przesłaniu materiału zobaczysz komunikat informujący, że plik jest przeglądany. Proces ten zazwyczaj trwa 48 godzin, a jeśli publikacja zostanie odrzucona, otrzymasz informację wyjaśniającą przyczynę.

Twoje wideo powinno być:

  • W formacie .MP4 lub .MOV.
  • Mniejsze niż 150 MB.

Dodatkowo warto pamiętać, iż obraz w wideo nie może być rozmazany ani zniekształcony, zawierać treści nielegalnych ani obraźliwych treści ani zniechęcać klientów do odwiedzenia sklepów stron trzecich. Kupujący mają możliwość składania skarg dotyczących filmów, a jeśli przesłany materiał zostanie uznany za naruszający zasady eBay, platforma go usunie i poinformuje Cię o tym drogą mailową.(Merchant ma oczywiście możliwość podjęcia dialogu celem wyjaśnienia sytuacji.)


Regulaminy

W tej sekcji należy umieścić podstawowe zasady, które będą obowiązywały we wszystkich ofertach. Opisz podstawowe reguły dotyczące wysyłki, gwarancji i zwrotów. Zostaną one wyświetlone w Twoim sklepie, a kupujący będą mogli się z nimi zapoznać.

Jak utworzyć zasady sklepu:

  • Przejdź do karty Sklep w Seller Hub.
  • Wybierz Edytuj sklep w lewym lub górnym menu.
  • W sekcji Zasady sklepu, wybierz Zasady, a następnie z rozwijanej listy Dodaj zasadę.
  • Wpisz (lub przekopiuj przygotowany wcześniej) regulamin do pola tekstowego. Pamiętaj, że istnieje limit 4000 znaków na zasady oraz, że będą one dotyczyły wszystkich oferowanych w Twoim sklepie produktów.

Wyróżnione kategorie i segmentacja produktów

eBay Store daje także możliwość wyróżnienia priorytetowych kategorii (jak podaje platforma, sklepy z wyróżnionymi kategoriami mają nawet o 41% więcej konwersji) oraz zaawansowanej segmentacji produktów – podziału oferowanych przedmiotów na kategorie lub działy. Możesz tworzyć własne unikalne kategorie w ramach sklepu, a także przypisywać przedmioty do dwóch działów jednocześnie bez dodatkowych opłat. Warto także zauważyć, że Twoje kategorie i podkategorie mogą być „klikalne” i przenosić konsumentów do odpowiednich podstron.

W ramach eBay Store możesz wyróżnić 6 kategorii – oto jak to zrobić:

  • Przejdź do karty Sklep w Seller Hub.
  • Wybierz Edytuj sklep w lewym lub górnym menu.
  • W sekcji Wyróżnione kategorie, wybierz kategorię eBay lub kategorię sklepu, którą chcesz wyróżnić.
  • Wybierz kategorię z menu Kategoria.
  • Wybierz Dodaj obraz i wybierz swój obraz (najlepiej użyć kwadratowej grafiki o wymiarach 300 x 300 pikseli).

W ramach wyróżnionej kategorii możesz dodać maksymalnie 4 wiersze i maksymalnie 6 ofert na wiersz.


Shoppable banner

eBay Store pozwala także sprzedawcom na stworzenie „klikalnego” baneru zakupowego przekierowującego konsumentów do wybranej strony z przedmiotem, kategorią lub promocją.

Jak stworzyć „klikalny” baner:

  • Przejdź do karty Sklep w Seller Hub.
  • Wybierz Edytuj sklep w lewym lub górnym menu.
  • W sekcji Użyj banera marketingowego wybierz cel banera – promocję, kategorię lub konkretną ofertę.
  • Dodaj obraz (powinien mieć on wymiary 640 x 640 pikseli i być mniejszy niż 12 MB).
  • Wpisz tytuł i opis w odpowiednie pola, a następnie kliknij Zapisz baner.

Aktywne promocje

Wszyscy subskrybenci eBay Store mają możliwość wyróżnienia aktywnych promocji w osobnej karcie Wyprzedaż na stronie sklepu, która skupia w jednym miejscu wszystkie ofertowane przez danego sprzedawcę okazje cenowe i znaczenie ułatwia ich poszukiwaczom nawigację. Karta Wyprzedaż pojawi się automatycznie, gdy stworzysz co najmniej jedną ofertę promocyjną z kuponem i będzie automatycznie uzupełniania przez system, gdy zdecydujesz się dodać koleje przeceny.


Jakie korzyści płyną z posiadania sklepu firmowego na eBay?

Wśród najważniejszych korzyści eBay Store wyróżnić należy:

  • Rozbudowane możliwości tworzenia brandingu – firmowy sklep pozwala skutecznie przyciągać nowych potencjalnych klientów i budować z nimi stałe relacje. Unikalny adres URL i ulepszony projekt graficzny strony głównej skutecznie zapadają konsumentom w pamięć.
  • Optymalizacja kosztów – korzystanie z tego narzędzia daje merchantom możliwość wystawienia większej liczby bezpłatnych ofert i obniżyć koszty rozpoczęcia sprzedaży.
  • Zwiększenie sprzedaży – eBay Store pozwala sprzedawcom korzystać z ekskluzywnych narzędzi marketingowych i promocyjnych, aby zwiększyć ruch na stronie, wyróżnić produkty i zwiększyć sprzedaż, a także budować lojalność klientów za pomocą newsletterów i kuponów.
  • Dostęp do rozszerzonej analityki – abonenci sklepu mają także możliwość zdobycia przewagi nad konkurencją dzięki dostępowi do Terapeak Sourcing Insights – narzędzia analitycznego skupiającego dane sprzedażowe z eBay.

Ciekawostka – czym jest Terapeak Sourcing Insights?
Terapeak to usługa eBay zawierająca zestaw ekskluzywnych narzędzi do analizy rynku. Wykorzystuje ona najnowsze dane dotyczące podaży, popytu i cen na platformie, aby pomóc użytkownikom określić, co sprzedawać, kiedy to sprzedawać i w jakiej cenie. Merchanci mogą badać trendy rynkowe na podstawie rzeczywistych danych z milionów transakcji na marketplace, aby następnie tworzyć skuteczne strategie sprzedażowe.


Koszty subskrypcji dla poszczególnych wariantów eBay Store

Starter
Rozwiązanie dla sprzedawców oferujących stosunkowo niewielkie portfolio produktowe – pozwala na dodanie 250 ofert aukcyjnych lub fixed price. Cena wynosi 4,95 USD/miesiąc przy subskrypcji rocznej lub 7,95 USD/miesiąc w modelu pay-as-you-go.

Basic
Rozszerzona wersja sklepu (choć w dosłownym tłumaczeniu na polski byłaby to opcja podstawowa, to jednak jest bardziej rozbudowana, niż starer) oferuje merchantom w cenie 21,95 USD/miesiąc przy subskrypcji rocznej lub 27,95 USD/miesiąc w modelu pay-as-you-go:

  • 1 000 darmowych ofert w cenie stałej we wszystkich kategoriach (miesięcznie).
  • 10 000 dodatkowych darmowych ofert w cenie stałej w wybranych kategoriach (miesięcznie).
  • 250 darmowych ofert aukcyjnych w wybranych kategoriach (miesięcznie).
  • Darmową subskrypcję narzędzia Terapeak Sourcing Insights.

Premium
Kolejną możliwością jest subskrypcja Premium w cenie 59,95 USD/miesiąc przy subskrypcji rocznej lub 74,95 USD/miesiąc w modelu pay-as-you-go, w ramach której sprzedawcy otrzymują:

  • 10 000 darmowych ofert w cenie stałej we wszystkich kategoriach (miesięcznie).
  • 50 000 dodatkowych darmowych ofert w cenie stałej w wybranych kategoriach (miesięcznie).
  • 500 darmowych ofert aukcyjnych w wybranych kategoriach (miesięcznie).
  • Darmową subskrypcję narzędzia Terapeak Sourcing Insights.

Anchor
Przedostatnią możliwością, rekomendowaną dla firm o szerokim katalogu produktowym i poszukujących dedykowanego wsparcia w obsłudze klientów, jest subskrypcja Anchor, która w cenie 299,95 USD/miesiąc przy subskrypcji rocznej lub 349,95 USD/miesiąc w modelu pay-as-you-go zapewnia:

  • 25 000 darmowych ofert w cenie stałej we wszystkich kategoriach (miesięcznie).
  • 75 000 dodatkowych darmowych ofert w cenie stałej w wybranych kategoriach (miesięcznie).
  • 1 000 darmowych ofert aukcyjnych w wybranych kategoriach (miesięcznie).
  • Darmową subskrypcję narzędzia Terapeak Sourcing Insights.
  • Dedykowane wsparcie klientów.

Enterprise
Najwyższym modelem eBay Store jest Enterprise – rozwiązanie dla sprzedawców korporacyjnych, których szerokość katalogu produktowego przekracza wartości oferowane w ramach pakietu Anchor. W ramach subskrypcji o wartości 2999,95 USD/miesiąc dostępnej w wariancie rocznym, otrzymują oni:

  • 100 000 darmowych ofert w cenie stałej we wszystkich kategoriach (miesięcznie).
  • 100 000 dodatkowych darmowych ofert w cenie stałej w wybranych kategoriach (miesięcznie).
  • 2 500 darmowych ofert aukcyjnych w wybranych kategoriach (miesięcznie).
  • Darmową subskrypcję narzędzia Terapeak Sourcing Insights.
  • Dedykowane wsparcie klientów.

Podsumowanie

W tym artykule przedstawiliśmy wartość, jaką dla rozwoju sprzedaży na eBay niesie założenie i poprawna konfiguracja sklepu firmowego na marketplace. Narzędzie, choć płatne, jest idealnym rozwiązaniem dla sprzedawców, którzy chcą rozwijać własną markę, korzystając przy okazji ze zniżek cenowych na poszczególne usługi oraz dostępu do rozszerzonych narzędzi analitycznych.

gonito

Autorem artykułu jest Gonito - Marketplace Navigator

Gonito to zespół ekspertów z branży e-commerce, który wspiera w obsłudze i skalowaniu sprzedaży na światowych marketplace’ach w 9 językach na 20 rynkach przez 365 dni w roku.

Niniejsza publikacja ma charakter niewiążącej informacji i służy ogólnym celom informacyjnym. Przedstawione informacje nie stanowią doradztwa prawnego, podatkowego ani w zakresie zarządzania, jak również nie zastępują indywidualnego doradztwa. Przy opracowaniu niniejszej publikacji dołożono należytej staranności, jednak bez przejęcia odpowiedzialności za prawidłowość, aktualność i kompletność prezentowanych informacji. Treści w niej zawarte nie stanowią samodzielnej podstawy do działania i nie mogą zastąpić konkretnego doradztwa w indywidualnej sprawie. Odpowiedzialność autorów lub amavat® jest wyłączona. W razie potrzeby uzyskania wiążącej opinii prosimy o bezpośredni kontakt z nami. Treść niniejszej publikacji stanowi własność intelektualną amavat® lub firm partnerskich i podlega ochronie z tytułu praw autorskich. Osoby korzystające z tych informacji mogą pobierać, drukować i kopiować treść publikacji wyłącznie na własne potrzeby.

Potrzebują Państwo pomocy?

Mogą Państwo porozmawiać z Customer Relations Consultant dla sprzedawców internetowych. Nasz ekspert postara się szybko odpowiedzieć.

Iza
Iza
Business Development Manager
Iza
Michał
Sales Specialist

endepl

Tel. kom.: +48 539 065 306
Kontakt: Wyślij e-mail

Archiwum

Webinary i szkolenia