News

Amazon ogłasza wejście na rynek w Szwecji

/
Date19 Sie 2020
/
Posted By
/

Amazon chce zdobywać coraz więcej nowych rynków. Po niedawnym otwarciu swojego własnego holenderskiego rynku, internetowy gigant kieruje się teraz na europejską północ. Jak informuje Reuters, Amazon ogłosił obecnie uruchomienie własnego portalu Amazon dla Szwecji i rozpoczął przygotowania do wejścia na ten rynek.

Do tej pory szwedzcy klienci byli kierowani do niemieckiej strony internetowej za pośrednictwem domeny Amazon.se z możliwością dostawy towarów do Szwecji. Dla niemieckich handlowców internetowych to źródło dochodów może zostać wyeliminowane, jeśli nie będą oni sprzedawać za pośrednictwem Amazon’s pan-EU marketplace.

Szwedzki Amazon może pojawić się w ciągu najbliższych 12 miesięcy

Już w 2017 roku pojawiły się pogłoski, że Amazon planuje własną szwedzką stronę internetową. Mówiono wtedy również, że stanie się to w roku 2018. Do tej pory jednak nie podjęto żadnych odpowiednich kroków. Szwedzka konkurencja była wówczas tym bardziej entuzjastycznie nastawiona do ewentualnego wejścia na rynek: “Wszyscy gracze e-commerce staną się niewolnikami Amazona i nie ma dla nas miejsca”, przypuszczał Nicklas Storåkers, ówczesny dyrektor generalny serwisu porównawczego Pricerunner.

Teraz ambicje amerykańskiej firmy wydają się być o wiele bardziej konkretne. Szwedzki rynek Amazona może być teraz uruchomiony w ciągu roku, donosi Ecommerce.eu mając w pamięci uruchomieniu holenderskiego serwisu Amazon, który został otwarty w marcu tego roku.

Amazon chce przekonać Szwedów typowymi obietnicami dotyczącymi usług

„Szwecja jest atrakcyjna dla Amazonii ze względu na warunki polityczne i ekonomiczne”, wyjaśnił handlowcom internetowym ekspert ds. e-handlu Gerrit Heineman informacje na temat planów ekspansji giganta e-handlu. Jednak Heineman zwrócił również uwagę na stosunkowo niską gęstość zaludnienia. Nawet w słabo zaludnionych regionach, Amazon musiałaby dotrzymać obietnic dotyczących usług w zakresie dostaw.

Najwyraźniej jest to jednak również planowane, ponieważ Amazon chce zaimponować szwedzkim konsumentom swoją typową usługą: “Jesteśmy optymistami i wiemy, że koncentrując się na tym, co naszym zdaniem klienci będą cenić najbardziej – niskich cenach, szerokim wyborze i szybkiej dostawie – w końcu zdobędziemy zaufanie szwedzkich klientów” – mówi Alex Ootes, wiceprezes Amazon ds. rozszerzenia UE, cytowany przez firmę Reuters. Według Ootes, wprowadzenie pełnej oferty sprzedaży jest w programie dla Szwecji. Nie ma jednak wskazania, w jakim stopniu zostanie stworzona nowa logistyka w tym celu.